2013. szeptember 30., hétfő

Mexikói vacsi

Megint főztem, ezúttal egy kis mexikói ihletettségű vacsit, nagyon egyszerű elkészíteni, és pasiknak tuti nyerő.

 
Nem kell hozzá más, mint:
  •  barbecue szósz (nálunk volt itthon mexikói ízesítésű és sima is, én a kettőt kombináltam, de ha csak egyféle van, az sem vesz le semmit a hatásból. 
  • olaj
  • csirkemell
  • kukoricakonzerv, 
  • babkonzerv, 
  • chillipaprika
  • petrezselyemzöld (jó a szárított is)
  • só, bors,
  • balzsamecet
  • rizs
A húshoz:
A csirkemellet csíkokra vágtam, majd bepácoltam pár órára a barbecue szószba, amit nem kell sajnálni, sőt, hiszen ez lesz majd a húsra az öntet. Nem kell sózni a húst egyébként, de ha erősebbre szeretnénk, egy kis chilli mehet bele.Ez után kerámia tálba tettem (bármilyen vastagabb falú sütőedény megfelel), lefedtem alufóliával és puhulásig a sütőben "főztem". Utána levettem a fóliát, és a húslevet elsütöttem róla. Ezt követően a husikat kivettem a szószból, amit félretettem, és a husikat épp csak egy kis olajon még pirítottam serpenyőben, hogy megkapják azt a pörzs ízt.

A meleg mexikói salátához:
A konzerveket lecsepegtettem. Ezt követően egy kevéske olajon serpenyőben fél dl. vízzel, fedővel kicsit pároltam, majd mikor a víz elfőtt, megpirítottam. Adtam hozzá egy kis sót, egy kis borsot, egy kis őrölt chillipaprikát (a friss is jó nagyon apróra vágva, de nekem az most nem volt itthon), szárított petrezselyemzöldet és a legvégén kb. egy evőkanálnyi balzsamecetet. Persze az ízesítés ízlés dolga.

A körethez:
Sima rizzsel tálaltam, amit én sütőben szoktam elkészíteni. Kis olajon megfuttatom a rizst, sózom, felöntöm vízzel, hogy kb. két ujjnyira ellepje, majd fedő alatt megvárom, míg felforr. Ezt követően előmelegített sütőben közepes lángon kb. 20 percig (de ez a mennyiségtől is függ) "sütöm", majd kiveszem és még nem nyitom ki a fedőt 5-10 percig. Utána megkeverem, és kész a tökéletes rizsköret.


Hogy tetszik a recept? Szeretitek az idegen ország ihlette ételeket, az idegen konyhát? 

1 megjegyzés: