2013. szeptember 9., hétfő

Egy kis lakásdekor

Ki szereti az unalmas, fehérre festett falakat a lakásban? Szerintem a főbérlőkön kívül senki, pedig nagyon praktikus tud lenni, és egy kis kreativitással egyszerűen feldobható. Még szimpla vízfestékkel és temperával is lehet szép alkotásokat létrehozni, sablonnal Micimackót festeni a gyerekszobába, családfát a kis bekeretezett képeknek, és sorolhatnám. Aki nem érez magában elég kézügyességet vagy ambíciót, netán kevés idővel rendelkezik, annak lehetősége van akár professzionális cégek által készített, egyedi igényekhez alkalmazkodó falmatricát vásárolni. Ez szuper lehetőség, de sajnos nem mindenki egyedheti meg magának. A kevésbé jó minőségű, előre gyártott falmatricák a papírboltokban olcsóbban is megvásárolhatóak, szépek, változatosak, de ha egy egész lakást szeretnénk hangulatossá tenni, akkor azért itt is eléggé meg tudja terhelni a pénztárcánkat egy-egy ízlésesebb darab.
Mikor beköltöztünk az új albérletbe, nagyon szerettem volna otthonná varázsolni a lakást, de nagyon sok mindent rendbe kellett hozni, elhihetitek, nem a dekoráció volt az első számú prioritás. A szűkös költségvetés miatt E-bayen kezdtem nézelődni, majd az egyik kínai üzletben is láttam giccses, furcsa, érdekes falmatricákat, amik kicsit olcsó hatásúak voltak. Azért akadt néhány, aminek bizonyos részei használhatónak tűntek, így végül vettem pár ívet és rendeltem is, majd ezek összeollózásából, vagy inkább összeillesztéséből született meg a nappali, az étkezősarok, a hálószoba és a konyha dekorációja. Kiderült, hogy ezek a matricák nem csak a fehér falakat tudják feldobni, hanem egy kis fényjátékkal igazi meghitt hangulatot tudnak varázsolni a belső terekbe, sőt új formát adnak egy egyszerű bútornak is. Összesen kb. 2500 Ft-ot költöttem, mondjátok meg ti, hogy jó vásár volt-e!


 A nappaliban a barna színű kanapé fölé jól illik az őszi hangulatú fa a kis képekkel. A fények egy egyszerű karácsonyfaégőből és egy bolhapiacos kislámpából meghitt hangulatot varázsolnak.

 A nappaliban található még egy egyszerű, minimalista és számomra túl "szögletes" üvegszekrény is, amit e-bayes ezüst színű virágokkal dobtam fel.
 A konyha üres falát tavaszias, szeles és vidám motívummal akartam kicsit barátságosabbá tenni. 
 A konyhaszekrény nagyon beleolvadt a falba, és színekért kiáltott. A vidámságot itt is szerettem volna megjeleníteni, ha már a mosogatás egy elég szörnyű tevékenység. Így csak felnézek, és azonnal mosolyra húzódik a szám.
 A háló egyszerű, letisztult bútoraihoz egyszerű, nem zsúfolt mintát kerestem, optimista üzenettel. Az ágy fölött/mellett díszelegnek ezek a pitypangok. 

Az étkezősarok a nappali egyik sarkában lett kialakítva, ezért nehéz dolgom volt. A dekorációnak illeszkednie kellett az őszi mintához, amit az első képen láthattok, de szerettem volna, ha nem ugyanaz a minta kerül fel. Egyébként az elkészült kép nekem Párizst juttatja eszembe, és ha belépek a nappaliba, mindig megemlékezem Ady Párizsban járt az ősz című verséről:).

1 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc versem a Párizsban járt a Ősz! :) Amúgy nekem nagyon tetszenek ezek a dekorációk! :) kedvencem az ezüst virágos a szerényen! *.* Egyszerűen imádom!

    VálaszTörlés