2013. június 15., szombat

Töltött sörkifli

Már mutattam, hogy ASzPIK-on vettem tökmaglisztet kipróbálásra. A próba annyira jól sikerült, hogy a két tepsi pogácsa két nap alatt el is fogyott. Hoztam a receptet, igazán nem egy ördöngösség elkészíteni, partykra, vendégségbe vagy vendégvárónak ideális. Jah és nagyon bulin néz ki!

Ami kelleni fog:
2 dkg. élesztő
50g tökmagliszt
250 g sima liszt
1,5 dl langyos tej
1 tojás
1 kk. cukor
2 lapos tk. só
50 g margarin

a töltelékhez:
10-15 dkg zsírszalonna - ízlés szerinti mennyiség egyébként, bevallom, nem mértem le, egy kisebb darab.
2 nagy fej lilahagyma
fél - egy dl sör
kenéshez:
1 tojás

A cukrot elkeverjük a langyos tejben, és felfuttatjuk benne az élesztőt. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük, hozzáadjuk a margarint és a tojást, majd az élesztőt és összegyúrjuk. Ha kell, egy kis tejet öntünk, ha kell, lisztet teszünk még hozzá, a lényeg, hogy lágy, jól összedolgozott tésztát kapjunk. Egy órát meleg helyen kelesztjük.

Amíg a tészta kel, addig megcsináljuk a tölteléket. A szalonnát apró kockákra vágjuk. Ha elég zsírt eresztett, akkor az apróra vágott lilahagymát beletesszük, karamellizáljuk. Amikor már kicsit megfonnyadt, akkor hozzáöntünk egy nagyon kevéske sört, de lehet vizet is. Pároljuk kicsit, aztán levesszük a tűzről.

Mikor a tészta megkelt, kinyújtjuk kb. fél centis vastagságúra, megkenjük a töltelékkel, és viszonylag vastagabb csíkokra vágjuk, amiket háromszögekké metélünk tovább. Itt lehet variálni a méretekkel, hogy  tízórai nagyságú kifliket, vagy falatnyi nasikat szeretnénk. Én az előbbinél maradva hatalmas kifliket gyártottam, számítsatok rá, hogy megdagad kicsit sülés közben is.

 Tehát a háromszögeket feltekerjük, sütőpapírral bélelt tepsire rakjuk, pihentetjük egy kicsit (10-15) perc, majd megsütjük, szép pirosra, ropogósra.   .   


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése