2013. június 17., hétfő

Polymer clay - süthető gyurma ékszerek


Nagyon bütykölni volt kedvem, és ez a meleg megihletett, szóval gyurmáztam egyet. Nem túl nehéz, persze az alapokat megcsinálni, de sokkal nehezebb, mint azt az ember előre gondolta volna, látva a hihetetlenül aprólékos kidolgozásokat egyes alkotóknál, majd a már-már gagyiba hajló próbálkozásokat másoknál. Az én "munkáimban" is van rengeteg kivetnivaló, látom magam is, de szerintem nem olyan rossz ahhoz képest, hogy nem gyakorlom, csak néha-néha előveszem a színes masszákat.

Hozzávalók:
Fehér lapon szoktam dolgozni, alá nagy méretű fa vágódeszkát teszek,
Ékszergyurma (Fimo süthető gyurma) több színben - a gyurmákból egyébként remekül lehet különleges színeket keverni is
Néhány ékszerhez aranyfüstfóliát is használtam, amit ajándékba kaptam
Lakk - opcionális, szerintem nem minden ékszerhez megy, de ha már igen, akkor lehet Fimo lakk, hobbilakk, de körömlakk is (NYC turbo dry top coat tök jó rá:)
Penge
Sütő, tepsi, sütőpapír
Ékszerszerelékek - attól függően, hogy mit szeretnél kihozni a gyurmafigurákból: gyöngyök, fémek, mindenféle.

Innentől csak a képzeleted szab határt, a lehetőségek végtelenek, rengeteg tutorialt találtok a youtube-on, főleg a süti-gyümölcs-virág vonalon, de inspirálódhattok Pinteresten is, Meskán is, és persze hagyhatjátok, hogy az anyag maga alakuljon a kezeitek között (én ezt szeretem a legjobban).

Az alapok a következők:

A gyurmából levesszük a használni kívánt mennyiséget, kicsit gyúrogatjuk a kezünkben, hogy formázhatóvá puhuljon (vagy ekkor keverjük ki a színeket), majd elkészítjük a kívánt formát, sütőpapírra tesszük, és a gázsütő legalacsonyabb, vagy a villanysütő 110-130 fokán gyakorlatilag kiszárítjuk.

Megmutatom, én miket készítettem:







3 megjegyzés:

  1. De jó, hogy kommenteltél a blogomon, így rád találhattam, és nagyon tetszik, amit 5 percben láttam ezen az oldalon. Fel is vettelek az olvasnivalóim listájára, mert egy kicsit több idő kell az eddigi irományaid átolvasásához.
    Ami rögtön megtetszett a blogodban, az a kinézete. Egyszerű, letisztult és igényes, valószínű, hogy ilyen személyiségjegyeid lehetnek (ez az Én szubjektív megjegyzésem, így első látásra :)
    Hozzám nagyon közelállóak a témáid, a süthető gyurma tippek pedig most kifejezetten jól jönnek.
    Amit le fogok koppintani Tőled, mert nagyon hasznosnak tartom, az az olvasók tájékoztatása a fenti menüpontok tartalmáról, amit a "Hogyan navigálj az oldalon?" ablakban részletezel. Persze hivatkozom majd Rád, hogy ebben a blogban láttam :)))
    Később még visszatérek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy rám találtál, várlak sok szeretettel:).

      Törlés
  2. Juj, nagyon szépeket alkottál! :) A kedvencem az utolsó pirosas szett. :)

    VálaszTörlés