2013. június 2., vasárnap

DIY karkötő

Szinte minden kézműves oldalon láttam ezt az egyszerűen elkészíthető, mégis nagyon klasz karkötőt, úgy döntöttem, nekem is kell, hát egyik este nekiültem.
Sajnos pontos forrást nem tudok mondani, van egy mappám, amibe gyűjtöm az elkészítendő mintákat, ott volt ez is, ha valaki esetleg tud linket, megköszönöm.

Először is összekerestem a hozzávalókat. Nem volt nehéz, mert van pár nagy kreatív hobbikellékes dobozom, tartalmukból DIY ékszer lesz egyszer:). Íme, amire szükség lesz:
  • Gyöngyök - esetemben ásványgyöngyök, imádom az ethno stílust, és már régen szerettem volna felhasználni ezeket az apróságokat valamire. 
  • Gyöngyfűző vagy sima tű attól függően, milyen nagy a gyöngyökön a lyuk
  • Egy, a gyöngyökkel jól harmonizáló gomb
  • Viaszos szál vagy bőrszál a gyöngyök keretének
  • Cérna vagy damil a kötözéshez
Bár én nem mindent a tutorial szerint készítettem, de fázisfotókat a mozdulatról sajnos nem sikerült rendesen elkapnom, mert egyrészt este nem voltak adottak a fényviszonyok, másrészt egy kézzel nem tudtam a mozdulatokat is meg a fényképezést is egyszerre produkálni. Remélem, azért a tutorial alapján érthető a dolog.
A gombot felkötöttem a viaszos szálra, a damilt a csomóval együtt rögzítettem. Ezt követően a tutorialban leírt mozdulatokkal befűztem a gyöngyöket szépen sorban. Mondjuk én nem dupla szállal indultam, hanem szimplával, ezért a kapocs megoldása nem lett olyan szép, mint kellett volna, a továbbiakban a képeken láthatjátok majd.  
 Itt az az ominózus befűzős mozdulat, ez az egy kép lett valamennyire éles.
 Másnap kicsit jobb körülmények között is készült fotó, aki jártas a kézműves dolgokban, szerintem képről is simán el tudja készíteni.
 Itt pedig felvéve, egy jóval egyszerűbb DIY karkötő társaságában, ami annyi volt, hogy fogtam ezt a kis fityegőt, kétoldalt behurkoltam viaszos szállal és a csuklómra kötöttem. Ez nem levehető ugyan, de nem bánom:).
A kapcsos felén így néz ki. Nem szépségdíjas ugyan, de nekem megteszi. Nektek hogy tetszik?


2 megjegyzés:

  1. De régen készülök ilyet csinálni... Csini lett. =)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nekem is nagyon tetszik a végeredmény:)

      Törlés