2013. május 24., péntek

NYC vs. NYC - (sajnos) nem szponzorált bejegyzés

Sokat gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést, ugyanis sorra jelennek meg az NYC tesztes manikűrös bejegyzések, szóval aki jártas egy kicsit is a beautyblog világban, az biztosan találkozott már egy-kettővel. Ugyanakkor azért van egy-két olyan dolog, amivel talán újat tudok mondani/mutatni az NYC lakkjairól, és a képek alapján talán ti is könnyebben be tudjátok lőni a dolgokat!

A történethez hozzá tartozik, hogy sajnos én még kicsi blog vagyok, így nem tesztelésre kaptam a lakkokat, hanem szépen megfinanszíroztam magamnak. Ez egyrészt szomorú nekem és a pénztárcámnak, másrészt viszont jó is, mert nem érzem annak a kényszerét, hogy milyen jó fejek voltak velem, és ezért illene jókat írnom. Elárulom azért, hogy nem fogom a lakkokat nagyon lehúzni:)!
Vágjunk is bele!

Az NYC 40 fantasztikus új színnel rukkolt elő a nyárra a már meglévő szortiment mellett, így azok, akiknek túl kicsi volt a színválaszték, most ott állnak az állványok előtt vagy fél órát, mert nem bírnak választani (true story). Ráadásul a fantázianevek is igen jól sikerültek, legalábbis nekem tetszik a városrészes tematika, de az is, hogy ez nem kizárólagos, és néhol fantáziadúsabb a móka.
A lakkok egyébként két csoportra oszthatóak, az egyik az In a Minute gyorsan száradó körömlakkok tábora, a másik pedig az Expert last, azaz hosszantartó körömlakkok csoportja. Tesztelésre én a 247-es gyorsan száradó Prince Street nevű lila gyönyörűséget választottam a régi szortimentből. A név először teljesen semlegesnek tűnt, aztán eszembe jutott a következő videó, és megvilágosodtam!:


Második tesztalanyom az a lakk lesz, aminek nem tudtam ellenállni, bármennyire is szerettem volna. Ő az új szortiment 011-es szépsége, az Anise green névre hallgat.

Nézzük, melyik hogy váltja meg a világot (vagy legalábbis a piacot):

Az ígéret: 
Prince azt ígéri, hogy nagyon gyorsan megszárad a körmön, míg Anise akár 10 napig is bírja. Hát, ne legyenek kétségeink affelől, hogy mindkettő kicsit csalfa, legalábbis a teljesítést tekintve.
Összetevőik a krémmánián:
Anise:
Ethyl AcetateiEWG Kockázat: 4, EWG Adat: KözepesButyl AcetateEWG Kockázat: 0 - 1, EWG Adat: KorlátozottNitrocelluloseEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesAdipic Acid/ Neopentyl Glycol/ Trimellitic Anhydride CopolymerEWG Kockázat: 0Isopropyl AlcoholiEWG Kockázat: 4, EWG Adat: SokPropyl AcetateiEWG Kockázat: 1 - 2, EWG Adat: KorlátozottTriphenyl PhosphateEWG Kockázat: 7, EWG Adat: KözepesTrimethyl Pentanyl DiisobutyrateEWG Kockázat: 2, EWG Adat: KorlátozottN-Butyl AlcoholiStearalkonium HectoriteEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottBenzophenone-1EWG Kockázat: 4, EWG Adat: KorlátozottSilicaEWG Kockázat: 0 - 2, EWG Adat: SokStearalkoniumBentoniteEWG Kockázat: 2, EWG Adat: KözepesDimethiconeeo|szilEWG Kockázat: 3, EWG Adat: KorlátozottCalcium PantothenateEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottWater / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sokCamellia Oleifera (Tea-Oil Camellia) Leaf Extracta|gyEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottPropylene GlycolhEWG Kockázat: 3, EWG Adat: KözepesButylene GlycolhEWG Kockázat: 0 - 1, EWG Adat: KorlátozottSaccharomyces FermentEWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenPhenoxyethanoltaEWG Kockázat: 3 - 4, EWG Adat: KorlátozottMethylparabenta|parEWG Kockázat: 5, EWG Adat: KözepesPropylparabenta|parEWG Kockázat: 5, EWG Adat: KözepesMicaEWG Kockázat: 2, EWG Adat: KözepesTitanium Dioxide/CI 77891szEWG Kockázat: 2Ferric Ammonium Ferrocyanide / CI 77510szEWG Kockázat: 5.5Aluminum Powder / CI 77000szEWG Kockázat: 3 - 4, EWG Adat: SokRed 7 / CI 15850szEWG Kockázat: 0Calcium LactateEWG Kockázat: 4, EWG Adat: KorlátozottIron Oxides / CI 77491szEWG Kockázat: 2.5Yellow 5 LakeszBlack 2 / CI 77266szEWG Kockázat: 6, EWG Adat: Nagyon sokBismuth Oxychloride / CI 77163szEWG Kockázat: 1Red 6 / CI 15850szEWG Kockázat: 1.5
Prince:
Ethyl AcetateiEWG Kockázat: 4, EWG Adat: KözepesButyl AcetateEWG Kockázat: 0 - 1, EWG Adat: KorlátozottNitrocelluloseEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesAcetyl Tributyl CitrateEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottIsopropyl AlcoholiEWG Kockázat: 4, EWG Adat: SokTosylamide/ Epoxy ResinEWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenStyrene/ Acrylates CopolymerEWG Kockázat: 2, EWG Adat: KorlátozottStearalkonium BentoniteEWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenN-Butyl AlcoholiAdipic Acid/ Neopentyl Glycol/ Trimellitic Anhydride CopolymerEWG Kockázat: 0SilicaEWG Kockázat: 0 - 2, EWG Adat: SokPolyethylene TerephthalateEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesBenzophenone-1EWG Kockázat: 4, EWG Adat: KorlátozottCalcium Aluminium BorosilicatePhosphoric AcidEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesStearalkonium HectoriteEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottCorallina Officinalis ExtractEWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenTrimethyl Pentanediol DibenzoatePolyethyleneEWG Kockázat: 2, EWG Adat: KorlátozottIsopropyl AcetateEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottAluminaEWG Kockázat: 5, EWG Adat: SokPolyvinyl ButyralEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottIsobutylphenoxy Epoxy ResinEWG Kockázat: 9, EWG Adat: KorlátozottDimethiconeeo|szilEWG Kockázat: 3, EWG Adat: KorlátozottWater / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sokTriethoxycaprylylsilaneEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottTrimethylsiloxysilicateeo|szilEWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenAluminum Hydroxideeo|hEWG Kockázat: 4, EWG Adat: KözepesMethiconeEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottTin OxideEWG Kockázat: 2, EWG Adat: Közepes

Gondolom ehhez van köze annak, hogy míg Anise valóban nagyon tartós, akár 5 napig is a helyén marad - még az én körmeimnél is, ami nagyon nagy dolog - igaz, a körömvégeknél kicsit megkopik, addig Prince első rétege valóban viszonylag gyors száradású, de a második réteg után a száradási időt inkább átlagosnak mondanám, és a tartóssága azért hagy némi kivetnivalót, két nap után már kopik rendesen.

Ár-mennyiség: 

Mindkét lakk 9,7 ml-t tartalmaz, szerintem ez tökéletes mennyiség egy színből, viszont árban valamivel drágább a hosszan tartó körömlakk (650 ft körül teljes áron) a gyorsan száradónál (500 ft körül teljes áron).


A külcsín és belbecs:

Míg Prince elegáns, hosszú kupakos, addig Anise nőies, dundus formájú üvegcsében létezik design-os kupakkal, mindkettőre öröm ránézni. A matrica külön jól néz ki, mindkettőn ugyanaz a design, az ezüst felirattal szuper, nem áll el, jól tapad, az üvegcsék hátulján pedig mindkettőről megtaláljuk a szükséges infókat.
A lakkok viszont, nos, textúrájukat tekintve hasonlóak. Talán a Prince kicsit folyósabb, de körülbelül ennyi a különbség. Hogy összességében jó-e ez a sűrűség, nehéz megítélnem, mert hígnak látszik ránézésre, kenni kicsit sűrűnek tűnik ahhoz képest, hogy a körmön milyen gyönyörűen elterül. Olyan ragacsos is meg nem is, folyós is meg nem is, szóval kicsit fura, de hozzá lehet szokni.   



A kis nyílnál ha lehúzzuk a matricát, előjönnek az összetevők. 

Az ecsetek:

Ez az NYC általam leggyengébbnek ítélt pontja. Valahogy ehhez a textúrához nem megy. Vagy túl sok anyagot vesz fel, vagy túl keveset, és nem lehet vele szépen dolgozni. Majd látni fogjátok, direkt nem mostam le a körmöm mellől a félresiklott anyagot. Ez főleg a Princenél jött elő problémaként a hosszú kupakkal, a dundussal valamivel könnyebb számomra dolgozni, de az sem az igazi. Persze az is lehet, hogy én vagyok nagyon béna.   


 Remélem, azért látszik a képeken, hogy milyen kis vékonyka, hosszú az ecset.

 A fedés és finish:

Egy rétegben a Prince szépen fedett, két rétegben tökéletesen, míg az Anise egy rétegben nagyon csíkozott és nem fedett jól, de két rétegben tökéletesen elterült és előjött a csodálatos színe. Egyébként alapból elmondható mindkettőről, hogy egy álom a színük, meg úgy általában az NYC színek fantasztikusak, még a pasztell árnyalatoknak is van színük, nem csak olyan nesze-semmi, fogd meg jól, hanem tényleg igazi színeket teszünk a körmünkre. A száradásuk után fedőlakk nélkül is gyönyörűen fényesre szárad mind a kettő. A Prince viszont kicsit bubis lett, de szerintem ez csak a nem túl jó alaplakknak köszönhető, és annyira nem is feltűnő..
Két rétegben az Anise.
Két rétegben a Prince. Láthatjátok, hogy mennyire nem volt egyszerű a "vonalon belül" maradnom, pedig azért a bal kezemen menni szokott...
Manikűrök:
Persze továbbfejlesztettem a dolgot és mindkettővel csináltam egy kicsit látványosabb manit is. És itt kell nagyon megdicsérnem az Anise-t, mert strasszokkal színesítettem, ragasztó nélkül, két rétegbe tettem bele a lila apróságot, rá egy vastagabb rétegű NYC Turbo dry top coat, és egy hétig a körmömön maradt minden, pedig nem is nagyon kíméltem a kezem. 

A strasszok nem is olyan zavaróak egyébként, mint elsőre gondoltam volna.

 A Prince-t pedig matt fedőlakkal turbóztam, és valami mesés bársony árnyalat lett a vége. Először csak a gyűrűsujjamra tettem fel, erről készült kép is, majd annyira megtetszett, hogy az egészre kentem, de besötétedett, így azt nem fotóztam. Valami eszméletlen, de tényleg. Ami még szembe tűnő, hogy sikerült elég sok helyen belenyúlnom kb. az utolsó réteg utáni 35 perc száradási idő után is. Kellett volna rá az NYC fedőlakk, ha fényesre hagyom, és gyorsabban megszáradt volna, de az is igaz, hogy a matt fedőlakk is jól elleplezte a hibákat és így nem kellett újrafestenem. 

Matt lakkal és belenyúlásokkal. Látszanak a bubik is, de a szín igazán kárpótol.


Összegezve a két lakk közül a hosszan tartó lakkokat jobban ajánlanám, mert nagyon tartósak, gyönyörű a finish fedőlakk nélkül is, jó színekben van és könnyebben használható az ecsete, de ár-érték arányban mindkettő megállja a helyét, tartósságra a gyorsan száradó is van olyan, mint az Essence darabjai, sőt talán egy kicsit jobb is, a színek pedig egyszerűen káprázatosak.

12 megjegyzés:

  1. A zöld mani nagyon szép lett és a posztot is jól összerakott, átgondolt. Csupán az elejével nem értek egyet teljes mértékben. Nem azért születnek a NYC promós posztok, mert kötelező azoknak a bloggereknek akik kaptak a lakkokból írni róluk, hanem mert egy játékra tudunk vele jelentkezni. Ezt szinte majdnem mindenki meg is említette, legalábbis sokan, akiknél eddig olvastam ilyen posztot. Másrészről pedig nem egy olyan bloggert ismerek, aki csak azért mert kapta az adott terméket, csupa jót ír róla. A tesztelésnek az a lényege, hogy visszajelzést kapjanak az olvasók és a cégek is a termékről, hogy az jól működik-e vagy sem és ha nem akkor tudjanak javítani rajta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, köszi a pozitív szavakat:). Tudom, olvastam a játékról, és irigykedem is egy kicsit, hogy én nem tudok nevezni. Az, hogy kötelező lenne írni, azt nem is gondoltam, az viszont tény, hogy nagyon sokan neveztek erre a játékra, és így az olvasók nagyon sok infóhoz jutottak hozzá az NYC lakkokról, ezért volt a hezitálás részemről, hogy tudok-e még újat mutatni :). A második bekezdés pedig kizárólag rólam szól, eszembe sem jutna más bloggerinákat minősíteni, és teljesen egyet értek veled abban, hogy a tesztelésnek a lényege a hiteles információ :).

      Törlés
  2. Én is kipróbáltam 2 NYC lakkot, amikkel manit is csintam és magam vettem. :)
    Aztán tesztre is kaptam, ami csak megerősítette az álláspontomat. Szépek ezek is nagyon, én eddíg nagyon szeretem a NYC lakkjait, már amik megvannak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nekem sem utolsó darabok, biztosan elcsábulok még:)!

      Törlés
  3. Ja igen, azt kifelejtettem, hogy én is olyan lakkokkal csináltam a manit, amit én vettem, mert a tesztelésre kapott lakkokat csak később fogom megkapni.

    VálaszTörlés
  4. Na jó, ez az ánizs nekem is kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak ajánlani tudom, imádom, és már vagy három hete mindig előkerül valamilyen formában a manikűrjeim legtöbbjében...

      Törlés
  5. Nekem sem igazán tetszik a post eleje.

    Mire egy blog eljut oda itthon, hogy kapjon 2 lakkot tesztelésre, és direkt nem az ajándék szót írtam, addig meg kell venni jópár terméket saját pénzből, meg kell fizetni a reklámot..stb.

    Kicsit kényszerítőzésnek is érzem az elejét, hogy sajnos én nem kaptam, pedig blogolok. Írj a brand managernek és szerintem kapni fogsz, meg egyébként magánemberként is lehet épp 40 db NYC lakkot nyerni a NYC Hungary FB oldalán.

    Egyre több olyan játék van, ahol bárki jelentkezhet tesztelőnek, így ha nem akarsz, akkor nem kell költeni xy termékre (krém, spirál, lakk, műszempilla) és akkor át tudod csoportosítani a pénzed olyan dolgokra, amit megmutatnál a blogon.

    Rengeteg lehetőség van az ingyenes reklámra is (Púderpamacs, Lakkozós kihívások, vendégpost), aztán majd kialakul és téged is felfedeznek majd a cégek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, sajnálom, ha így jött le, nem volt szándékomban sem kényszerítőzni, sem panaszkodni, semmi ilyesmi, csak leírtam, mi a helyzet. A legtöbb NYC bejegyzés mostanában (nem az összes!) tesztelésre küldött lakkokról szól, és gondolkodtam, hogy tudok-e újat hozzátenni ezekhez a bejegyzésekhez. Írtam, még kicsinek érzem magam teszteket kapni, de remélem, ez egyszer majd megváltozik, viszont még nem lenne arcom jelentkezgetni brand managernél, azért ennyi realitásérzékem van:). Köszönöm a pozitív szavakat, biztatást és a tippeket is, lesz, aminek utána nézek:)! Azt pedig sajnálom, hogy a bejegyzés eleje nem tetszett, mert nem volt benne semmi bántó, viszont remélem, a második fele legalább hasznosnak bizonyult:)!

      Törlés
  6. A Prince gyönyörű!
    Én is azok között voltam, akik megkapták azt a bizonyos két lakkot, de nem azokkal készítettem manikűrt, hanem 3 másik NYC lakkal, amit már előtte vettem.
    Az, hogy valaki kap tesztelésre terméket, nem azt jelenti, hogy csak jót írhat róla (pontosabban: én még nem találkoztam ilyennel), hiszen ez is valamilyen visszajelzés a cégnek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is imádom! :).
      Az a bizonyos bekezdés a tesztre kapott termékekről, hogy őszintén tudok-e írni, az rám vonatkozott!!! Nem gondolom, hogy akik tesztre kapnak valamit, azok ne a valós tapasztalataikat írnák le, hanem azt gondolom, hogy ÉN (amellett, hogy valós tesztet írnék) valamilyen szinten biztosan pozitívabban állnék a termékhez is eleinte, vagy a céghez összességében, aki volt olyan rendes, hogy küldött nekem tesztelnivalót.
      Amúgy én sem vettem észre, hogy másoknál ez problémát okozna, jó, ha a blogger úgy fogja fel, mint te:).

      Törlés
  7. Nagyon szép lett a manikűr! :)

    VálaszTörlés