2013. február 18., hétfő

Ricinusolajos hajpakolás - DIY recept és tanácsok

Már írtam róla, hogy a hajápolási rutinom részévé vált a heti egyszeri ricinusolajos hajpakolás. Lehetne gyakrabban is, de annyira azért nem vagyok időmilliomos. Már használom egy ideje, így biztonsággal tudom azt mondani, hogy nekem bevált, működik. Egészségesebb és kevésbé száraz tapintású a hajam, még így a festés után is. Gyorsabban is nő, ezt onnan tudom, hogy bár nem rég óta festette be V., már látszik, hogy a hajtöveim kezdenek világosodni. Ez általában egy hónap után szokott jelentkezni nálam, szóval örömködés van. Igazából úgy vélem, hogy ez az eredmény együttesen köszönhető a pakolásnak és a szilikonmentességnek, az Alterra samponról is lesz majd bejegyzés, de azt is legalább egy hónapig akarom tesztelni, mielőtt véleményt mondanék arról, mennyire vált be.
Tudom, hogy először arról kellene írnom, hogy mi mindenre jó és használható a ricinusolaj, ez a kozmetikai csodaszer, és a piszkozatot el is kezdtem, de annyira szerteágazó a hatása, hogy egy kis idő kell, míg rendszerezni tudom az olvasottakat, és bejegyzés formájában elétek merem tárni.
A ricinusolaj hajra való alkalmazásának számos formája van, mindegyik hatékony lehet, és őszintén szólva nincs szigorú szabálya annak, hogyan kell elkészíteni, feltenni, meddig kell a hajon hagyni, stb. Ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia, de irányelvek és jótanácsok akadnak bőven. Néhány ezek közül:
  • A ricinusolaj önmagában is alkalmazható, csak felteszed, a hajon hagyod, majd kimosod. Ez a legegyszerűbb módja, itt szokták azt tanácsolni, hogy előtte a mikróban melegítsd egy kicsit fel, akkor könnyebb lesz eloszlatni a fejbőrön. Akár egy-két evőkanálnyi is elég lehet ebben az esetben, és heti két-háromszori alkalmazással hajtól függően 3-5 centit is nőhet a haj egy hónapban.
  • Étolajjal, olívaolajjal kombinálva könnyebben felvihető lesz a hajra.
  • Az illata nem túl kellemes, ezért illóolaj is mehet bele, de nem mindegy, hogy milyen, és csínján kell bánni vele! Az illóolajoknak is számos pozitív hatása van, a rozmaring pl. gyulladáscsökkentő, hajerősítő, viszont tényleg elég belőle egy-két csepp, és direktbe nem alkalmazható a hajon, mert allergiát válthat ki!
  • Citromlé is kerülhet bele, ez főleg a szőke hajúaknak ajánlott, világosítja a hajtónust, és természetesen ápolja is. 
  • A tojássárgája a száraz hajat hidratálja, ezzel is elkészíthető a pakolásunk. 
  • Mézet is tehetünk bele, de akkor arra azért ügyeljünk, hogy egy kicsit melegítsük, hogy folyós legyen, de ne melegítsük túl, nehogy elégesse a bőrünket. 
  • Csak akkor álljunk neki, ha van elég időnk arra, hogy kivárjuk, míg hatnak az összetevők, ami minimum 2-3 óra, javasoltan 6-8 óra, és vannak, akik egész éjszaka magukon hagyják. 
  • Miután úgy érezzük, hogy lejárt az idő, jól tisztító samponnal mossuk ki a hajunkból, megelőzve az olajos érzést, a kellemetlen szagot és a zsírosodást.
  • Hasznos lehet még utána az almaecetes öblítés is. 
Nem maradt más, minthogy megmutatom nektek, hogyan is készítem én a saját ricinusolaj hajpakolásomat, lépésről lépésre.

Először is a kellékeim:
  • 1 másutt nem használatos kerámia vagy műanyag vagy bármilyen hajfestős tál
  • 1 kanál

Jöhetnek a hozzávalók:
  • 1 db. 30g-os ricinusolaj (gyógyszertárban kis üvegcsében kapható, kb. 200 Ft, ennyit adhatnak ki egyszerre a gyógyszertárosok)
  • 1 ek. olívaolaj
  • 1 tojás sárgája
  • opcionálisan az általatok használt hajpakolásból egy evőkanálnyi 

Az egészet úgy készítem, mintha majonézt csinálnék, először a tojást szétválasztom, (a fehérjét félretehetjük a rántottába, amit spinning előtt eszünk meg, hogy ne menjünk éhgyomorral:) a sárgáját a keverőtálba teszem.
Lassan, folyamatos keverés mellett hozzáadom a ricinusolajat és az olívaolajat, végül az Alterra hajpakolást.



Az eredmény - ha jól dolgoztam, akkor a hozzávalók nem fognak kicsapódni - egy különleges hajmajonéz lesz. Az sem tragédia, ha végül kicsapódik az olaj, kicsit folyósabb lesz a pakolás, amivel dolgoznunk kell, de ugyanolyan hatásos. (Persze nekem is pont akkor csapódott ki, amikor fényképeztem, hiába sikerült már előtte számtalanszor jól.) Ez a mennyiség bőven elég lesz hosszabb hajra is. Több blogon is azt mondják, elég csak a hajtöveknél bekennünk a hajunkat, de én az egészet be szoktam pacsmagolni, hiszen ártani nem árt.

Mikor kész a pakolás, hajszárítóval kicsit felmelegítem a hajamat, mert a meleg fejbőrbe könnyebben felszívódnak a hatóanyagok, majd szabad kézzel elkezdem belemaszírozni a fejbőrömbe a krémet, méghozzá úgy, hogy középen elválasztom a hajam, mintha festeném, rákenek egy kis pakolást, masszírozgatom egy kicsit, majd tovább haladva újra elválasztom, újra masszírozom, amíg a végére nem érek. Elég ragacsos lesz a hajam a tojássárgája miatt, ezért nem egy leányálom a pakolás ezen része, ugyanakkor nem lehetetlen kivitelezni, második-harmadik alkalommal már egészen jól ment.
Ne tessék nevetni a képeken nem kopaszodom csak a hajfestés óta annyit nőtt a hajam, hogy úgy tűnik, mintha...


 Ha végeztem és a maradék pakolást a hajvégeimre és úgy egészében a hajamra kentem, akkor alufóliával körbetekerem a fejem, aztán ráteszek egy törölközőt. Ez melegen tartja az egészet, így a pakolás könnyebben hat, a hatóanyagok gyorsabban felszívódnak. Elvileg 6-8 órát kéne hagyni, éjszaka ebben aludni, de nekem az nem megy, így 3-4 óra elteltével  a szilikonmentes kis samponommal lemosom jó alaposan, majd a szilikonmentes balzsammal átkenem, leöblítem, aztán meg megszárítom a hajam, és kész is vagyok.

Ugye megbocsátjátok, hogy fóliás-törölközős képeket nem hoztam, de nem akartalak elriasztani benneteket:). Ti pakoltok? És ha igen, hogyan?

3 megjegyzés:

  1. nekem a tojás nem jött be, én babános hajpakolást csinltam (fél banán, 1 tojás, kis méz, kis olaj(szőlömag....))de utána összeragadt a hajam, hiába mostam ki csak langyos vízzel
    legközelebb más receptet keresek:)
    egyébként nem ajánlom, hogy természetes cuccba bolti kozmetikumot tegyél: http://magyarmegmaradasert.hu/erdekkorok/egeszseg-gyogyitas/nepirtas/item/3308-mindennapi-m%C3%A9rgeink

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tanácsot, utána is olvasok gyorsan:). A méztől amúgy én is félnék a hajamra kenni.

      Törlés
    2. erre nem is gondoltam, de szerintem a tojástól ragadt,
      más érzés volt, mintha mézes lenne:)

      Törlés