2013. február 16., szombat

Hajfestés, hajfestékek, tapasztalatok

Bevallom, nem sokat foglalkoztam azzal, hogy a megfelelő festéket válasszam ki. Ani azt tanácsolta, hogy a szín alapján válasszak, mert igazából minden hajfesték káros.

Az igazság az, hogy miután megvolt a nagy festés, utánaolvastam kicsit a dolgoknak, és kiokosodtam a témában. A leghasznosabb cikket ITT találtam meg, azt hiszem, mindenképpen érdemes elolvasni, mielőtt valaki hajfestéssel kísérletezik.

Nézelődtem Krémmánián is hajfesték ügyben, nagyon hasznos információkat találtam, ajánlom mindenkinek!

A végén persze csak jól összezavart a sok információ, így a megérzésekre és előzetes tapasztalatokra hagyatkoztam. Egy csúnya szakítás után még az egyetem elején úgy döntöttem, drasztikus változást eszközölök a hajamon. Így lettem a sötétszőkéből fekete, majd elég sok ideig kékesfekete, végül pedig étcsokoládé színű hajkoronával mászkáltam, amíg azt is meg nem untam. Hagytam lenőni, és így lettem közel 4 év elteltével újra eredeti hajszínt viselő hölgyemény.
Egyetemistaként az ár az elsődleges szempont, kivéve persze akkor, ha olyan szerencsés vagy, hogy nagyon jó anyagi háttérrel rendelkezel. És persze nem akarsz tartós hajfestést, így a színezők után nyúlsz. Én a Palette sárga dobozos hajszínezőjét választottam, mert már akkor tudtam, hogy az ammóniamentesség mennyire jó dolog. Bizony, bizony, az ammónia a hajfestékek szilikonja. Szóval ezt választottam a fent említett színekben: (Forrás: Krémmánia)

Schwarzkopf Palette Color 

Schwarzkopf Palette Color
Összetevők (INCI lista)
Water / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sokCetearyl Alcoholeo|eu|alEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottSodium Laureth Sulfateti|euEWG Kockázat: 4, EWG Adat: KorlátozottCocamidopropyl Betaineti|euEWG Kockázat: 5, EWG Adat: SokEthanolamineEWG Kockázat: 4 - 6, EWG Adat: SokCoconut Alcoholti|eo|euEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottToluene-2,5-Diamine SulfateEWG Kockázat: 5, EWG Adat: KorlátozottCeteareth-20eo|eu|alEWG Kockázat: 4 - 7, EWG Adat: Korlátozott6-Methoxy-2-Methylamino-3-Aminopyridine HCLEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Korlátozott1,3-Bis-(2,4-Diaminophenoxy)Propane HCLEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottSodium ChlorideEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sokPolyquaternium-22EWG Kockázat: 0, EWG Adat: NincsenM-AminophenolEWG Kockázat: 5, EWG Adat: KözepesResorcinolEWG Kockázat: 9, EWG Adat: KözepesPotassium HydroxideEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesDisodium CocoamphodipropionatetiEWG Kockázat: 5, EWG Adat: KorlátozottMacadamia Ternifolia (Macadamia) Seed OileoEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottSodium SulfitetaEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesSodium SilicateEWG Kockázat: 3, EWG Adat: KözepesEtidronic AcidtiEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KözepesParfum / FragranceiEWG Kockázat: 8, EWG Adat: KözepesAscorbic Acida|vEWG Kockázat: 1MethanolalEWG Kockázat: 8, EWG Adat: SokWater / AquaEWG Kockázat: 0, EWG Adat: Nagyon sokHydrogen PeroxideEWG Kockázat: 2 - 5, EWG Adat: SokCetearyl Alcoholeo|eu|alEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottPEG-40 Castor Oilti|euEWG Kockázat: 5 - 8, EWG Adat: KözepesDisodium PyrophosphateEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottSodium Cetearyl SulfatetiEWG Kockázat: 0, EWG Adat: KorlátozottDisodium EDTAEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KözepesSodium BenzoatetaEWG Kockázat: 1, EWG Adat: KorlátozottPhosphoric AcidEWG Kockázat: 1, EWG Adat: Közepes

Akkor nagyon elégedett voltam vele, nem csak az ára miatt, hanem mert festés után mindig gyönyörű színű, ápolt és csillogó, finom tapintású lett tőle a hajam, főleg az étcsoki szín után. Egyszerűen imádtam, és csak azért maradt abba, mert az akkori pasasom nem szerette, hogy festem a hajam.

Miután kinőttem a hajfestéket, és szakítottam a pasassal, olvastam, hogy az egyetlen "jó", azaz természetes és egészséges módszer a hajfestésre a henna. Van neki a macerásabb verziója, amikor tényleg festik a hajat, és van az egyszerű, amikor a natura boltban megveszi az ember a hennás hajszínezőt és azt keni a hajára. ITT egy link, hogy milyen is a hennás hajfestés, mikor keresgéltem a neten, ez volt az, ami eltántorított, szóval kitalálhatjátok, hogy a második verziót választottam, és engedve a kíváncsiságomnak, vettem két doboz vörös színű hennás hajfestéket. Hát, az eredmény katasztrófa volt. nem is a színe, azzal megbarátkoztam volna, hanem egyrészt rettenetesen kiszárította a hajam, másrészt pedig minden egyes hajmosásnál vörös patakként csordogált végig a bőrömön a hajszín, és ezzel párhuzamosan fakult a hajam, mígnem kb. a 16. hajmosásra teljesen eltűnt a vörösség. Ez annyiban érdekes volt, hogy sosem tudhattam, milyen lesz a hajam, ha egyszer megszárítom. Nem szerettem, és ez a negatív tapasztalat egy időre el is vette a kedvemet a kísérletezéstől.

Mivel egy idő után újra változatosságra vágytam, úgy döntöttem, hogy a mostani festéshez tartós hajfestéket fogok használni. A választásban szempont volt az ár, a szín, a krémmániás és blogos vélemények, és az előzetes tapasztalataim. Nagyon sok szuper hajfesték létezik a piacon, a drogériákban is, egyszóval rettenetesen nagy a választék. A drágább hajfestékek most már nem csak az alap felszerelést tartalmazzák, azaz színezőt, színelőhívót, használati utasítást és kesztyűt, hanem csúcsminőségű hajbalzsamot, hajvégápolót, rendes minőségű kesztyűt, a hab verziók shakert, és így tovább. Ezzel csak arra akarok rámutatni, hogy nem biztos, hogy az olcsóbb tényleg olcsóbb.
Végül, mivel nekem nem volt szükségem ilyen extra dolgokra, ráadásul a hab festékek nem is tűntek hatékonynak a blogok alapján maradtam az egyszerűségnél. A Palette mahagóni színű tartós hajfestékénél. Ez olcsó volt, gyönyörű szín ígéretét hordozta a dobozon, és bár a vélemények nagyon ellentétesek voltak, úgy döntöttem, már a márka iránti tisztelet is megér egy próbát. Megvettem hát. A tapasztalataimat pedig hozom a következő bejegyzésben...  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése