2013. január 26., szombat

Új projekt: hajápolás


Mivel nekem eleve dús hajam van, de valahogy sosem az igazi, nem akar rendesen nőni, töredezik a vége, és persze fénytelen, ráadásul gyorsan zsírosodik és lapos is, ezért úgy döntöttem, hogy életmódváltásom egyik sarokköve lesz az új, egészségesebb frizurára törekvés. Azzal kezdtem a dolgot, hogy nekiálltam beauty blogokat és kommenteket olvasni, de valahogy minden információ olyan szedett-vetettnek tűnt, kivéve talán Aniét.

(Ha a hajápolás témában kérdezné valaki, hogy mit tegyen, azonnal Anihoz és a blogjára irányítanám az illetőt. Egyrészt azért, mert hozzáértő beautybloggernek tartom, legyen szó sminkről vagy körmökről, másrészt pedig a saját példáján keresztül mutatta és mutatja be, hogyan lehet a töredezett, seprűs, semmilyen hajból csodaszépet és ami a legfontosabb, egészségeset varázsolni. Ha részletesebb információkra van szükségetek, olvassátok el a hajas bejegyzéseit ITT.)

Az itt talált információkon elindulva fogok felépíteni magamnak egy olyan hajápolási projektet, amitől egyrészt jobban szeretném érezni magam, másrészt egészségesebb hajkoronám lehet. Mivel ez nem megy egyik napról a másikra, ezért ebben a bejegyzésben a tervet teszem közzé, és majd fokozatosan beszámolok nektek a projekt alakulásáról.

1. Első dolgom a fodrász felkeresése lesz, jövő hétfőn, hogy levágassam a hajam töredezett és roncsolódott részeit, és hogy valami emberi frizurám legyen. Még nem döntöttem el, hogy mennyire lesz rövid, az majd függ a hajam állapotától és a kedvemtől is.  - gondolkodtam rajta, hogy a holdnaptár szerint vágassam-e le a hajamat, de arra jutottam, hogy egyrészt nem akarok annyit várni, másrészt nekem kicsit macerás eljutni a fodrászomhoz, aki Zalaegerszegen tevékenykedik, ráadásul hétköznaponta, míg én Pécsett lakom. Így most a kényelmesebb verziót választom, amikor legközelebb hazamegyek, akkor lesz hajvágás, utána pedig majd megpróbálok figyelni a holdnaptárra is.

2. A következő lépésért lehet, hogy megköveztek, de ez a része lesz azért, hogy jól érezzem magam: hajfestés. Tudom, hogy nem tesz jót a haj szerkezetének, de úgy gondolom, ennyi belefér. Igyekszem majd ammóniamentes terméket választani, és olyat, amiben kevés a káros, de sok a hatásos összetevő.

3. A szilikonos samponról és balzsamról áttérek szilikonmentesre. Aninak is ez az egyik legfontosabb tanácsa ahhoz, hogy a hajunk a lehető legegészségesebb legyen. Nehéz lesz, mert ahogy szagolgattam ezeket a termékeket, valahogy meg sem közelítik szilikonos társaik illatait. Igyekszem majd egy szilikonmentes hajpakolásra is szert tenni, amennyiben létezik ilyen. Tippeket szívesen fogadok!!!

4. Elkezdtem már, de tervben van a ricinusolajos kúra folytatása is. Eddig három pakoláson vagyok túl, és szeretném azt hinni, hogy használ, de igazi eredményről majd csak akkor tudok beszámolni, mikor meglesznek a listám előző pontjai, és jobban oda tudok majd figyelni a változásra.

5. Disznósörte hajkefe beszerzése. Ettől a ponttól kicsit idegenkedem, mert hát nah...disznósörte, nem tudom, kicsit rosszul hangzik. Ennek ellenére szerintem rászánom majd magam. Csak elriaszt egy kicsit az ára. Még győzködnöm kell magam, de tudom, hogy előbb-utóbb szükséges lesz.

Ezek lennének a főbb pontok. Persze emellett vannak ilyen apróbb kis mozzanatok, amiket rendszeresítenem kéne, úgymint több folyadékot iszom és mindig megszárítom a hajam, méghozzá alacsony fokozaton. Viszont abbahagytam a sörélesztő szedését. Túl kellemetlenek voltak a mellékhatások. Helyette szerintem fogok valami vitamint keresni. No de ez már egy másik bejegyzés témája lesz...
 

2 megjegyzés:

  1. èn lassan màsfèl ève hasznàlpk szilikonmentes cuccokat.ès milyen hàlàs èrte a hajam. soha nem vàltanèk vissza...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is megszerette a hajam pár hónap alatt!

      Törlés