2013. január 21., hétfő

Felkészülés az első edzésre - mit vigyünk magunkkal?

Úgy döntöttem, hogy a kézápolós bejegyzés nem érdemel egyelőre külön posztot csak majd ha kicsit szakavatottabb leszek a témában. Amiről viszont tényleg írni akartam, az az, hogy az én életmódváltásom egyik jelentős sarkkövére kezdtem el gyúrni, ez pedig nem más, mint a mozgás. A kísérletem, miszerint hatalmas elszántsággal nekilátok megmozgatni a gimnázium óta parlagon hagyott izmaimat, nem várt sikerélménnyel, majd az azt követő agóniával végződött. Persze ez valószínűleg azért van, mert tipikusan fejjel a falnak típusú ember vagyok, aki nem tudja mit akar, de azt azonnal. Ebben a bejegyzésben a tapasztalataimat fogom leírni, nem szakszöveget, hanem csak egy egyszerű halandó megfigyeléseit, ezért ez inkább csak egyfajta lelkesítés, hogy egy teljesen nem hozzáértő ember is jól érezheti magát idegen közegben, ha veszi a bátorságot és megpróbálja. Akinek esetleg van észrevétele, hozzászólása, esetleg jártas a témában, és tud nekünk okosságokat javításokat mondani, szívesen veszem a kommenteket!
Nagyon régóta szerettem volna kipróbálni a szobabiciklizést a konditeremben, olyan komótosnak, nem túl megerőltetőnek és mindenek előtt jó mókának tűnt. V. is most kezdett el új életforma után kutatni, a paleózás már megy neki, bár azt mondja, elég fárasztó folyton figyelni rá, és hát az új munkahelyén az egyik kollégája spinning edzéseket tart, így egy gyönyörű szép szombati napon elindultunk, hogy bevegyük a konditermet.Előtte azonban jól kifaggattam V.-t, aki nálam jóval tapasztaltabb a témában (értsd: már legalább háromszor volt spinningelni), hogy mire is érdemes odafigyelni. 

Felszerelés!

"Gyönyörű" babarózsaszín, ellenben praktikus sporttáskám van, ezt ellensúlyozandó valami komolyabb, fekete edzőruhát választottam magamnak. Nem sok ötletem volt, mert hát én nem nagyon járok ilyen helyekre, de végül is sikerült kényelmesre és praktikusra összeállítani az outfitemet. Egy fekete leggings mellé fekete derékmelegítő (mert feszélyezve érzem magam, ha a fenekem nem takarja semmi, ha leggingset viselek), fekete ujjatlan trikó, pamutzokni és egy fehér futócipő - ne lepődjetek meg, tavaly még úgy volt, hogy futni fogok, vettem egy Puma futócipőt iszonyatosan leárazva, fizettem érte talán 9000 ft-ot, és nagyon jó vétel volt, azóta is imádom utcára vagy várost nézni, persze futni csak egyszer 10 percet, aztán rájöttem, hogy nem az én sportom, de azt hiszem, most nagyon elkalandoztam - szóval nagyon alap, de tényleg egészen értelmes felöltözést sikerült produkálni, legalábbis nem lógtam ki a többiek közül. Jótanácsok az edzőruhával kapcsolatban, hogy viszonylag vastag talpú sportcipőt válasszunk ehhez a mozgáshoz, a tornacipőt felejtsük el, mert a pedál, és a cucc a pedálon amivel rögzítik a lábat, az nagyon fel tudja törni az ember lábát. Szerencsére erre V. az elsők között felhívta a figyelmemet, így nem a nehezebb módon kellett megtanulnom. 
A bringázás kemény meló, emellett kicsit veszélyes is, szóval nem árt a passzos vagy a rövid nadrágnál maradni, nehogy összeakadjunk a saját ruhánkkal - lebegő melegítőalsószár - és balesetet szenvedjünk.
Persze vásárolhatunk sportboltban biciklis felszerelést is, meg profi edzőruhát, de én egyelőre úgy vagyok vele, hogy amíg nem fogom tényleg komolyan csinálni a dolgot, addig elég arra figyelnem, hogy a lehető legkevesebb műszálas cuccot vegyem fel, a kényelem és praktikum legyen a fontos, ne pedig a kinézet, és persze ne akadályozzam saját magam a mozgásban.

"Kiegészítők"!

Nem, itt nem a legszebb fülbevalóról akarok írni, bár nem árt megjegyezni, hogy edzőteremről beszélünk, nem pedig divatbemutatóról, tehát rajtam semmilyen ékszer nem volt, és higgyétek el, ez így volt jól. Inkább csak a hasznos dolgokat akarom sorra venni, úgymint törölköző. Ez, mint kiderült, nem csak arra jó, hogy edzés után tusoláshoz használhassam, hanem az edzés közben is, ugyanis rengeteget izzadtunk. Mindenki. Furcsa volt, mert alapból hiába fáradok el, nem vagyok egy izzadós fajta, viszont egy idő után rendesen csúszott a kezem a "kormányon". Szóval tök jó volt, hogy néha megtörölgettem magam az edzés közben.
Ha már törölköző, akkor érdemes tájékozódni arról, hogy lesz-e lehetőségünk tusolni az edzés után, ez esetben célszerű a tusfürdő, esetleg sampon és hajszárító is a csomagunkba, no meg a strandpapucs. Ilyen hideg időben egyébként a hajszárító amúgy is egy jó ötlet, mert vizes hajjal kimenni az utcára elég veszélyesen megfázásgyanús. Ha az embernek félhosszú vagy hosszú haja van, elengedhetetlen a hajgumi!!!
Talán a legfontosabbat hagytam a végére, ez pedig a víz. Az sem baj, ha ásványvíz, de semmiképpen ne valami ragacsos agyoncukrozott üdítő legyen! Hogy szénsavas vagy mentes, az ízlés kérdése, szerintem praktikusabb a mentes. És nem árt, ha az üveg másfél literes, főleg ha még csak kezdők vagyunk és számítunk arra, hogy alig fogjuk túlélni az edzést.

Azt hiszem, mindent leírtam, ami az első edzés előtt fontos volt. Talán még annyit tennék hozzá, hogy ne éhgyomorral vágjunk neki a dolognak, de ne is tele hassal. Kell az energia, és én a biztonság kedvéért vittem magammal egy müzliszeletet is, ami az edzés végeztével nagyon jó ötletnek bizonyult. De erről majd egy másik bejegyzésben.


To be continued........

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése