2013. január 24., csütörtök

Az első edzés tanulságai

Igen, még mindig spinracing, de egyelőre ez lesz az utolsó ilyen bejegyzés, egészen szerdáig, amikor is tervbe van véve, hogy újra megyek.

  • Nos, mint már az előző bejegyzésekben céloztam rá, egy kicsit elsiettem a nagy mozgásba való visszatérést. Ez a sport még a nálam sokkal edzettebb emberkéknek is kihívás, szóval nem csoda, hogy nehezen vettem az akadályt. A lelkesedést és erőlködést is eltúloztam kicsit, aminek eredménye a mai napig tartó masszív izomláz, ami nem nagyon akart múlni. Ez azt jelenti, hogy vasárnap a bolhára kimentünk sétálgatni - hogy rádolgozzak, tudjátok - de mikor hazajöttünk, azóta nem nagyon mertem elhagyni a lakást, lévén, hogy nagyon fájt. Így az ötödik napon még mindig érzem, de legalább már múlik, szóval szerintem kimerészkedem egy kicsit, mert már elegem van a bezártságból. Így elhatároztam, hogy a következő órán többet figyelek és pihenek, és kevesebbet végzem a gyakorlatokat. Türelmesebbnek kell lennem magammal, ami sajnos nem az erősségem, de azt hiszem, kénytelen leszek. 
  • Ennek ellenére úgy érzem, megérte a szenvedést, mert bár még nem vagyok 100%-os máris mennék vissza és csinálnám. Nem tudom, mi miatt, de tényleg rettenetesen élveztem. Úgy éreztem, végre egy olyan sport amit nem "szenvedés" és dögunalom csinálni. Ez mindenképpen pozitív, mert azért lustább vagyok én annál, hogy kitartóan csináljak valamit, ami nem élvezetes, csak azért, hogy legyen valami eredménye.
  • Tudnotok kell, hogy én elsősorban nem fogyni vágyok. Persze az sem lenne rossz, de összességében elégedett vagyok a súlyommal. Inkább azt szeretném, hogy erősebb legyek, és jobban érezzem magam a bőrömben. Ne érezzem magam puhánynak, ne fáradjak el, ha lépcsőn kell feljönni a negyedikre, el tudjak menni egy hosszabb túrára a Mecsekbe. Úgy érzem, ez az edzésforma tökéletes arra, hogy kicsit formába hozzam magam. Állítólag észrevétlenül fogok megerősödni. Szorítsatok, hogy így legyen!
  •  Lehet, hogy csak placebo, de már az első edzés után úgy éreztem, hogy a narancsbőröm elviselhetőbb lett. Az biztos, hogy ha folytatom, akkor formásabb lesz a popsim és a combom, és ki tudja, talán a narancsbőröm helyét felváltja a feszes bőr. Még az lenne jó, ha újra olyan lapos lenne a hasam, mert most egy kicsit amorf, tudjátok, olyan úszógumis. 
  •  Aki úgy gondolja, hogy majd elkezd edzeni, és aztán még kevesebbet is eszik, nos az nagyon téved. Egyszerűen nem megy. Legalábbis az első óra után olyan farkaséhes voltam, mint már jó ideje nem. Persze azért igyekeztem mértékletesen enni, de szerintem nem érdemes megjátszani, hogy egy ilyen intenzív kardioedzés után még éheztetjük is a szervezetünket. Különben is, úgy megmozgatjuk a testünket, hogy az anyagcserénk is felgyorsul. Legalábbis ez az én tapasztalatom.
Azt hiszem, ennyit tudtam elmondani az első lépésemről a mozgásba. Összességében örülök, hogy a szenvedés ellenére ezt a sportot választottam, nagyon megtetszett, úgyhogy most már csak az izomláz elmúlásán múlik, hogy mikor megyek legközelebb, vagy hogy milyen gyakran fogok járni. Úgy terveztem, hogy heti egyszer, de úgy tűnik, hogy ez elég merész terv volt. Most az az új menetrend hogy kéthetente szerdánként fogok menni, és ha kicsit jobban bírom, akkor lehet, hogy gyakrabban.

Azt mondják, egy projektben a siker egyik kulcsa, hogy apró célokat tűzünk ki, és megünnepeljük azok sikerét, az apró győzelmeket. Az első célom, hogy rászánjam magam a mozgásra szervezett formában, nos az teljesült. A második, hogy rendszert vigyek a mozgásba, most ezen dolgozom. Remélem, továbbra is velem tartotok, majd úgyis beszámolok róla időnként, hogy megy a dolog. A mozgásprojekt most kicsit pihen, legalább is a blog szempontjából, de nem maradtok bejegyzés nélkül, hiszen az egészséges életmódra váltás több aspektusát szeretném itt dokumentálni, ezért új projektek jönnek!

És ami a nagy spinracing célt illeti:
(A videótalálatért köszi Gabi!)  

 





1 megjegyzés:

  1. Arra azért figyelj, hogy ez az edzésforma nem igazán kedvez a térdednek, ami fájni szokott, főleg, ha porcproblémád van. ( Ezért lehet, hogy jobb lenne tovább nézelődni a lehetőségek között, kipróbálni mást is.) Mindenesetre a térdszorító erősen ajánlott, és az is, hogy a térdedet valóban rendesen melegítsd be. Az izomláz ellen pedig a legjobb tanács a nyújtás (és a kalcium). Nem 5 perc, hanem minimum 15-20 egy ilyen edzés után. És máris könnyebben veszed az akadályokat...

    VálaszTörlés