2013. január 29., kedd

A szilikonról és arról, hogy jártam a vásárlással

A hajápolás projekt egyik sarkalatos pontja a szilikonos samponokról és balzsamokról a szilikonmentesre való áttérés. Nevezhetjük ezt divathóbortnak is, hiszen szinte minden beauty-blogger megénekelte már a szilikonmentes hajápolás áldott vagy éppen átkozott hatását. Természetesen én is innen merítettem az ihletet, és nem jött rosszul a sok jótanács, hiszen régóta keresem azt a szép és egészséges hajkoronát, ami úgy 14 éves koromban volt utoljára a WU2 sampon és egyéb noname hajápolók hatására.

Egy kis összefoglalást nekem is illene írnom a szilikonmentességről, amit, mint már említettem, blogokról és egyéb internetes forrásokból szedtem össze:

Először is nem akarok álszent lenni, ezért leírom, hogy a szilikonnak átkos és áldott hatása egyaránt van a hajra a szakemberek szerint. Az, hogy a hatás és az egészség hogyan függ össze, az már egy másik kérdés.
Pozitív hatások:
könnyebben fésülhetővé, ideiglenesen fényesebbé és erősebbé teszi a hajat, megemeli a hajtöveket, ami által dúsabbnak látszik a hajkorona, erősíti a hajvégeket, sőt, mivel réteget képez a hajszálakon, úgy hogy kitölti a haj szerkezeti sérüléseit, ezért véd a napsugárzás, a sós víz és a szolárium káros hatásaitól (ugye azok a káros uv-sugarak) és nem engedi kiszáradni a hajat.
Negatív hatások:
A védőréteg nem engedi bejutni a hajszálakba a tápanyagokat, ezért csak optikailag teszi szebbé és egészségesebbé a hajat. A fejbőrt sem engedi "lélegezni", aminek mellékhatása a hajtövek zsírosodása vagy a fejbőr korpásodása lehet. Azért azt érdemes megjegyezni, hogy a szilikon nem az ördögtől való, hiszen bár műanyag, a hajápolókba manapság már a vízben lebomló változata kerül, ami nem szennyezi annyira a környezetet, mint elődei, igaz, semmilyen hidratáló vagy egészséges anyagot nem tartalmaz, sőt gátolja ezek hajba jutását. Ráadásul minél gyakrabban használjuk a szilikonos hajápolókat, annál vastagabb réteg lesz a hajunkon, amit teljesen nem fogunk tudni lemosni a szilikonos samponnal sem.

Hát nagyjából ennyi lenne, amint látjátok, a legnagyobb baj vele tényleg az, hogy nem engedi bejutni a hajba a tápanyagokat. Mivel elkezdtem a ricinusolajos kúrát, úgy gondoltam, rásegítek kicsit, és vásárolok szilikonmentes hajápolókat, hátha így jobban tud érvényesülni a kúra hatása, és gondolom az sem árt a hajamnak, ha egy kicsivel több tápanyagot kap.

A sampon kiválasztásánál három szempont volt a mérvadó:
  1. legyen szilikonmentes
  2.  legyen jó az illata
  3. legyen viszonylag olcsó
Mivel sampont választani nem az interneten fogok, elbattyogtam a DM-be és a Rossmannba, ott megtaláltam az Alverde és az Alterra samponokat. A Syoss már eleve kiesett, mert nem tetszett az illata, a többi márkával meg úgy voltam, hogy lusta voltam végigbogarászni az összeset, hogy megtaláljam az ohne silicone feliratot. Szóval maradt a két alternatíva. Végigszagoltam az összeset. Mivel az áruk nagyjából megeggyezet, az illat döntött. Velem jött az Alterra samponja és balzsamja sárgabarackkal és búza és szőlőkivonattal, plusz a hidratáló hajkúra gránátalmával és aloe verával. Akkor még úgy gondoltam, hogy hú de ügyes vagyok, és megveregettem a vállam.

Amikor hazajöttem, azért hajtott a kíváncsiság, hogy mit is írnak a választottamról. Kiderült, hogy az az egyetlen olyan Alterra sampon és balzsam, amit nem ajánlanak, hiszen búzaproteint tartalmaz, ami hasonlóan viselkedik, mint a szilikon: fényessé és könnyen kezelhetővé teszi a hajat, megakadályozza a statikus feltöltődését, dúsít is.
Erre varrjon gombot az ember lánya. Bosszankodtam egy sort, de mivel a teljes szépészeti vásárlásom körülbelül 2000 Ft-ba került, úgy döntöttem, hogy nem éri meg a bosszúságot, szépen elhasználom, és a következő alkalommal keresek valami Baleás jó illatot (mert kutakodás közben kiderült, hogy , vagy ha esetleg több pénzem lesz, akkor magasabb árfekvésből választok, a lényeg, hogy elindultam a szilikonmentesség útján. Aztán persze csak nem hagyott nyugodni, és végül egy blogon azt találtam, hogy a búzaprotein képes beépülni a hajrostokba és az aminosavjai táplálják a hajat. Úgyhogy én mégiscsak bizakodó vagyok ezzel a samponnal és balzsammal kapcsolatban.

Azért azt el kell mondanom, hogy elég nagy gáznak tartom, hogy mindenki rárepült egy összetevőre és kikiáltották ősellenségnek, és alig van olyan blog, ahol a többi káros vagy semleges hatású összetevőről is szó esik. Olyan boszorkányüldözés hangulata van, azt meg nem szeretem.   

Most tehát így néz ki a fürdőben a hajápolási polc, a heti ricinusolaj adagért még nem mentem el, a szappan pedig dekoráció, vagy legalábbis nem a hajmosáshoz kell.


Most már csak azt nem tudom hogy hogy jön majd össze a búzaprotein a paleoval...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése